start werk - Reisverslag uit Busselton, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu start werk - Reisverslag uit Busselton, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu

start werk

Door: Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

10 December 2012 | Australië, Busselton

Vrijdag 30 november ben ik met de bus naar Busselton gegaan, waar ik opgehaald werd om vervolgens 15 minuten later op de boerderij te zijn. Zaterdag ben ik begonnen met werken, met melken. Ze melken hier (Sabina River) 1100 koeien (gem 25 liter per dag, 390 V en 3,20 E), in een 60 stands draaimelkstal.

Ik start 's ochtends om 04:45, klaar met melken rond 09:30. Na het ontbijt nog wat klussen. Om 14:15 beginnen we weer met melken, eindigen rond 19:00. Ik werk 5 dagen, en heb 2 dagen vrij. Ik ben nu hard op zoek naar een auto.

We zitten met 9 personen in een huisje, ieder kookt voor zichzelf. Op dit moment werkenn er 4 Australische, 1 Nieuw Zeelandse, 2 uit Ierland, 1 Italiaan, 1 Fransman, 1 Duitse en nu dus 1 Hollander!

Het weer wordt steeds beter, nu rondt 30 graden overdag. Hierdoor zijn er wel ontzettend veel vliegen, vandaar dat we werken met een net over je hoofd, anders wordt je gek van de vliegen.

Ik heb sinds kort internet kunnen regelen, dat viel niet mee, want Australische software gaat niet samen met een Europese computer, maar het is uiteindelijk allemaal goedgekomen. Ik heb hier prima naar men zin, blijf hier waarschijnlijk werken tot begin maart.

Gegroet Mathijs

  • 10 December 2012 - 14:44

    Laura:

    Hi Mathijs,

    Leuk om je eerste werkverhalen te lezen! Maaaar ik ben natuurlijk ook wel reuze benieuwd naar de foto's ;-)
    Tot nu toe trouwens wel hele brave verhalen hoor, wanneer komen de bier- en tietenverhalen?

    SDO helaas nog op 0 punten, al wat het zaterdag wel mega spannend! Mis je wel hoor, nu moet ik alleen de flessen vullen.

    Heel veel plezier!!
    x Laura

  • 10 December 2012 - 19:03

    Erik:

    Hey mathijs!

    Klinkt goed, lekker temperatuurtje ook! Jaloers :)

    Ben benieuwd naar de foto's van zo'n megafarm!

    Groet Erik

  • 10 December 2012 - 21:09

    Rick Jansen:

    Ha mathijs, wat is het adres van het melkveebedrijf, kannen we het eens opzoeken op google maps

  • 10 December 2012 - 22:18

    Mathijs:

    Hey Mathijs,

    Goed bezig jonge! Hebben ze daar niet een of andere Krooymans garage die groene Kia Picanto's verkopen?

    In Ophemert heb ik het ook erg naar me zin. Ik sta rond 8 uur op, eet op woensdag nu alleen chinees (wat tevens ook extra spaarpunten kost per keer) en voor de rest mis ik jou huishoudelijke capaciteiten. Oja het was deze week winter..leuk he!

    Nou morgenavond zal ik nog wat belangrijke post op de mail gooien, die blauw uitziende enveloppen je weet wel...

    Groeten,
    Jorrit

  • 11 December 2012 - 06:31

    Koen Peters:

    Hey Mathijs,

    mooi om te lezen dat je goed terecht bent gekomen. Ik herken het verhaal met de vliegen, zeer irritant die beesten.
    Heb je al een australies telefoonnummer?

    groeten Koen

  • 12 December 2012 - 03:05

    Mathijs:

    Laura;
    Haha, die verhalen zijn/komen wel, maar een deel zal toch zijn: Wat happens in Australia, stays in Australia!


    Rick:
    Het adres is 588 Yoongarillup rd, Sabina River (postcode 6280)

    Jorrit:
    Nou kooymans zal hier weinig Kia Picanto's verkopen, die rijden hier niet. Ik ga proberen om een ford Explorer uit 1997 te kopen, ga ik vandaag achteraan.

    Koen:
    Die vliegen zijn inderdaad super vervelend. Mijn nummer is 0451837063. Ik heb hier wel ontzettend slecht bereik. Bevalt het bij jou?


  • 13 December 2012 - 14:22

    Jan Van Essen:

    Hey Mathijs,

    Pittige dag maak je! Hou je nog tijd over om genoeg te slapen en uit te gaan? Kunnen jullie niet om beurten koken? Eet je nl. ook eens italiaans, duits, frans, iers, enz. Succes verder! Jan & family.

  • 15 December 2012 - 06:07

    Mathijs:

    Hoi Jan en familie,

    Tussen de middag hebben we ongeveer 2 uur pauze, tijd voor tukkie dus! Vrijdag avond is hier stapavond (gister avond), dus de zaterdag is altijd wat zwaarder, maar ik ben wat gewend. Vanavond vroeg naar bed.

    Koken is toch een lastig verhaal hiero. De 1 is vegetarisch, de ander lust dit niet, de ander dat niet. Lastig dus! Maar ik leer wel veel bij als ik pasta maak, krijg van allerlei kanten (positieve) kritiek, dus wie weet word ik ooit nog een top chef!

    Veel succes vandaag tegen SKF, scoor 1 doelpunt meer dan hun doen!

    groeten Mathijs

  • 15 December 2012 - 06:07

    Mathijs:

    Hoi Jan en familie,

    Tussen de middag hebben we ongeveer 2 uur pauze, tijd voor tukkie dus! Vrijdag avond is hier stapavond (gister avond), dus de zaterdag is altijd wat zwaarder, maar ik ben wat gewend. Vanavond vroeg naar bed.

    Koken is toch een lastig verhaal hiero. De 1 is vegetarisch, de ander lust dit niet, de ander dat niet. Lastig dus! Maar ik leer wel veel bij als ik pasta maak, krijg van allerlei kanten (positieve) kritiek, dus wie weet word ik ooit nog een top chef!

    Veel succes vandaag tegen SKF, scoor 1 doelpunt meer dan hun doen!

    groeten Mathijs

  • 16 December 2012 - 13:50

    Alex Van Valburg:

    Hee Mathijs,

    Goed om te horen dat je al weer in het ritme zit. Geen tijd voor een jetlag? Waarschijnlijk zal de auto wel een Toyota worden of niet??

    Gisteren voor de 2e keer bij Tiel 1 wezen kijken. Moet voor de 2e keer bekennen: is echt leuk om te zien, dit tov vorige seizoenen. Er wordt hard geknokt (in positieve zin) en spel is goed. Kortom het kan een leuk seizoen worden.

    Ben net als de rest ook nieuwsgierig naar verhalen en foto's. Uiteraad de gesensureerde versie, laat de ongesensuureerde versie inderdaad maar aan die kant van de planeet ;-)

    Voor de stapavonden: Cheers mate!

    Groeten van Thom, Jesper, Rita en Alex

  • 18 December 2012 - 14:07

    Mathijs:

    Hey Alex, Rita, Thom en Jesper,

    Ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van een jetlag, nou was slapen op verschillende tijden al niet echt een probleem voor mij. Goed te horen dat het leuk is het eerste te zien, ze staan er goed voor. Zal goed zijn als het standaard 2e klasse wordt!

    En ik heb inmiddels een auto gekocht, echter geen Toyota. Het is een Ford Explorer geworden, zie mijn foto's die ik zo zal toevoegen.

    Het is een land waar Thom zich prima kan vermaken. Overal kun je vis spullen kopen, en bij elke tankstation kun je visvoer kopen om te gaan vissen aan de kust of op zee!

    Cheers mate's!

    Mathijs

  • 19 December 2012 - 20:09

    Jesper :

    hoi mathijs hoe is het met ons is alles goed en met jou
    tot over anderhalf jaar

  • 22 December 2012 - 07:19

    Mathijs:

    Hoi Jesper,

    Met mij gaat alles prima! Veel succes tegen Viko vandaag, probeer te winnen!

    Tot over anderhalf jaar!

    groetjes Mathijs

  • 23 December 2012 - 22:01

    Bert En Neeltje:

    Hoi Mathijs
    Zoals wij hebben gelezen ben je goed aangekomen. Veel koeien, mooi weer, veel andere jongeren en
    een auto gekocht. Op de foto gezien wat voor een, Een gaaf gewal. Wij hopen dat het werk naar je zin is
    al zijn het beste tijden. Hier is alles oke. De kerst , oud en nieuw staan weer voor de deur en de
    verjaardagen niet te vergeten. 29 dec. weer een dag Ossenzijl dus drukke dagen, maar wel
    gezellig. Wij wensen jou prettige kerstdagen en een gezond 2013.
    GRoeten Bert en Neeltje.

  • 25 December 2012 - 12:30

    Mark V/d Burg:

    Hoi Mathijs leuk om te lezen dat je het daar al weer zo snel naar je zin heb. 1100 koeien melken is te minste de moeite. Is al gelukt een auto kopen? Zo n kia valt daar niet op is zo klein. Moet op z.n minst een Dodge ram zijn. Nog goeie feest dagen en tot lees Gr. Uit de Betuwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Busselton

Mathijs

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 18756

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 01 November 2014

Australie en New Zeeland

Landen bezocht: