Einde 2012 - Reisverslag uit Yoongarilup, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu Einde 2012 - Reisverslag uit Yoongarilup, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu

Einde 2012

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

25 December 2012 | Australië, Yoongarilup

Ben nu bijna een maand in Australië, gaat ontzettend snel. Ik heb het goed naar men zin, het werk is wat afwisselender geworden, de ene dag melken, de andere dag de koeien halen met de motor

Ik heb een auto gekocht anderhalve week geleden, een Ford Explorer, 4x4 V6 uit 1997 (zie foto's). Een machtige auto om in te rijden. Vorige week wezen vissen, grappig hier, je kunt bij elk tankstation visvoer kopen.

Zondagnacht nog een klein ongevalletje, ik werd gewekt door de koeien, 400 koeien die ontsnapt waren, gezellig in het donker!

Gisteravond aten we zowaar gezamenlijk, gezellig onder genot van live muziek (gitaar en zang), alle 'klassieke' nummers zijn gepasseerd!

Van de week ben ik ook een slang tegengekomen (zie foto). Bijna alle slangen zijn hier giftig, dus een punt van aandacht.

Iedereen een goede kerst toegewenst en alvast een Gelukkig Nieuwjaar!

• 25 December 2012 - 11:59

Arnoud:

He Mathijs,

Machtige foto`s! Lekker he, die zwarte doos in je kofferbak!

groeten Arnoud

• 25 December 2012 - 18:13

Hanny:

Hoi Mathijs,
    Mooi dat je het goed naar je zin hebt. Je auto is trouwens nog verdacht netjes van binnen.
    Zeker direct na aankoop foto's gemaakt. Verstandig!
    Hebben die koeien ook goed gras te vreten? Het ziet er allemaal zo droog uit.
    Groeten,
    Hanny

• 27 December 2012 - 02:29

Mathijs Ramaker:

haha, je hebt me ook gelijk weer door he Hanny, de foto's zijn inderdaad net na aankoop gemaakt!

De koeien krijgen allemaal een TMR rantsoen gevoerd (gras, tarwe, gerst, mais, sinaasappelen) , Het droogt allemaal uit hier. Het is normaal dat er maar 1 snede gemaaid wordt.

De zwarte doos smaakt inderdaad prima, de doos is niet meer!

groeten Mathijs

• 27 December 2012 - 16:04

Mo(nique) :

Mattiaaaass!vette foto's, ik zie dat je nog steeds / alweer uit je auto leeft!Ziet er goed uit man!Geniet ervan!Dikke doei xxxx je huisgenootje

• 28 December 2012 - 18:52

Janneke:

Hy mathijs,

De groetjes van uit Ophemert.
    We missen je wel!!
    En al vast een gelukkig nieuw jaar gewenst?

groeten,
    Janneke

• 04 Januari 2013 - 13:00

Rita:

Hoi Mathijs,
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Stoere foto's hoor op de motor.
    Hoe ver is het naar de zee, vanaf de boerderij?
    Groeten, Rita

• 05 Januari 2013 - 15:43

Luc:

Ha coach!

Aangezien het met het tweede niet heel vlekkeloos loopt allemaal, was ik wel eens benieuwd hoe het met jou is! Mooi om te zien dat je je plek snel vindt. Erg mooie foto's
    Gruwelijke bak trouwens. Vermoed dat de mcdonalds op de bijrijdersstoel ligt.
    Helaas heb je een te vette party gemist op de korfbal. Echt een topfeest met weer een recordomzet!
    Op sportief gebied blijven we knokken. Voornemen om het buitenseizoen beter af te sluiten als vorig jaar:)
    Heel veel plezier daar en kijk uit voor die slangen

Luc

• 06 Januari 2013 - 14:41

Corrie:

Hoi Mathijs,

Allereest ook even de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Leuk alles te lezen van je reis. Hier is alles oke. Gezond en lekker druk met alles om ons heen, zoals werk, korfbal, buurt etc. maar dat is niet erg. En vooral leuke berichten zoals zwangerschappen en een bruiloft.
    We hebben vanmiddag nieuwjaarsborrel met de buurt, wellicht dat je nog te sprake komt. De wagenbouwers zal al druk aan de gang.

Succes en veel plezier,

groetjes Gerard, Corrie, Anouk en Thomas

• 09 Januari 2013 - 20:27

Janneke:

Hy Mathijs,

Is t bij jullie ook erg warm, kan je t nog een beetje volhouden?
    Of slaan de vlammen al over?

Groetjes,
    Ook van Cor