Happy New Year! - Reisverslag uit Yoongarilup, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Yoongarilup, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

12 Januari 2013 | Australië, Yoongarilup

Hallo,

Hopelijk is iedereen de kerst en nieuwjaar goed doorgekomen. De kerst was hier gezellig en warm.

1 januari was ik vrij, dus kon goed oud en nieuwjaar vieren. We begonnen met een buurtfeest, was niet alles. Vervolgens zijn we naar de pub gegaan in Busselton. Dat was gezellig, laat en niet geheel nuchter!

We hebben hier erg warme dagen gehad van meer dan 40 graden. Tussen het werk en na het werk gaan we ook vaak naar het strand. Busselton heeft een 1 km lange jettie (pier), 4 meter boven de zee. Mooi om vanaf te springen. Laatst werd er een uur nadat we geweest waren een grote witte haai gesignaleerd. Zwemmen is niet geheel zonder risico. Er worden de laatste tijd veel haaien gesignaleerd.

Van de week voor de tweede keer kalveren onthoornd, dat is even op een andere manier. We sluiten de kalveren 1 voor 1 op in de crush, houdt de kop stevig vast en branden maar.

Sinds 2 weken ben ik ook gebombardeerd tot bekapper. Dat doen ze niet veel hier. Ook hiervoor gebruiken ze de crush. Met een spanband onder de borst zetten we koeien vast, om vervolgens met een touw de poot omhoog te tillen. Geen takels om dergelijk. Een heel gedoe voordat je kan beginnen. Met een ontzettend bot mes en slijptol is het dus een beetje tobben. Kijken of we hier verandering in kunnen brengen.

Ik maak dan ook meer uren in de week, maar mijn loon gaat ook omhoog, dus dat maakt niet uit!

Vandaag heb ik een een ding kunnen doorstrepen op mijn lijst van 'Things to do!'. Ik ben namelijk wezen skydiven. Dit was echt super, een echte aanrader voor iedereen!

Tot zover weer de update. Ik wens iedereen een goed en gelukkig Nieuwjaar!

• 12 Januari 2013 - 15:36

Nicoline:

Mathijsssssssssssssssssss!!

Jeetje wat een mooi leven heb jij!!!
    Geniet er nog maar van ennuhhhhh volgend jaar reunie in .....

Groetjesss

• 12 Januari 2013 - 22:41

Jorrit:

Hey Mathijs,

Leuk verhaal en mooie foto's van het skydiven! Is het een beetje vol te houden met de warmte tijdens het werk? Wij gaan onder nul deze week en misschien kunnen volgend weekend wel schaatsen...

Oja, is het niet een gek idee dat Jaws in de buurt zwemt?

Gr.

• 13 Januari 2013 - 09:23

Hella :

Vette foto's hoor oom Thijs!!

• 13 Januari 2013 - 11:47

Monique:

Ga niet meer zwemmen mafkees!!!!!

DIKKE kus mo

• 14 Januari 2013 - 11:16

Linda Nijenhuis:

He mathijs!

Tof.hoor allemaal! Ben jaloers!
    Heb laatst gehoord van iemand, dat je in Alice springs heel goed verdient, die jeeft daar dr reis terug verdient, dus wie weet ook iets voor jou om langs te gaan..
    In ieder geval, geniet er maar van!
    Veel plezier!

Liefs linda

• 18 Januari 2013 - 13:10

Fam V Essen:

Hoi Mathijs,

Zo te zien en te lezen heb je het er prima naar je zin.
    Mooi dat ik weet dat je kunt kalveren onthoornen eenmaal terug hebben we hier wel contact over.
    korfballen gaat helaas nog moeizaam maar geven de moed nog niet op sfeer blijft prima wat iets zegt over sdo.
    geniet van je werk maar vooral van je vrije tijd,blijf je volgen.

gr Jan

• 27 Januari 2013 - 13:23

Annemiek:

Hé Mathijs!
    Dat ziet er supervet uit! Veel plezier nog!!
    Groet! Annemiek

• 25 Februari 2013 - 10:34

Bert En Neeltje Van De Sluis :

Hoi Mathijs

Gelukgewenst met je verjaardag, maak er daar ook een leuk feestje van.
    Wij hier in Tiel zullen een lekkere borrel nemen.
    Verder alles oké met je, nog stoere dingen gedaan.
    Mooie foto's van het skydiven.
    Bij ons is alles oké, de winter hopelijk voorbij op naar de zomer.
    Nog 2 weken en de korfbal gaat weer naar buiten dus drukke tijden voor ons.
    Nogmaals prettige verjaardag en tot het volgende bericht.

Bert en Neeltje