maart - Reisverslag uit Yoongarilup, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu maart - Reisverslag uit Yoongarilup, Australië van Mathijs Ramaker - WaarBenJij.nu

maart

Door: Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

16 Maart 2013 | Australië, Yoongarilup

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat typte. Dus hier dan een nieuwe updat

Het bedrijf werkt met veel backpackers, dus zo nu en dan gaan er mensen en komen er weer nieuwe mensen. Tot dusver is het altijd goed schik. Er is een huis vrij gekomen en daar zijn 4 vaste mensen heen gegaan, dus iedereen heeft nu een eigen kamer/caravan. Elke avond koken we nu gezamenlijk, stukken beter, onder genot van bier en wijn. Drank kosten zijn flink gestegen….

Het werk is momenteel erg druk. Lange dagen, omdat alles kapot gaat laatste 2 weken. Trekkers, mixers, fences, water en melkstal. Maar daarentegen heb ik steeds meer dagen dat ik dairy manager ben, en dat houdt in dat je verantwoordelijk bent voor het reilen en zeilen van de melkstal en de controle van de droge- en melkkoeien.

Een paar weken geleden kwam Farm West (te vergelijken met “de Boerderij”) langs op de boerderij. Het artikel ging over werken met backpackers (zie de foto). We hadden een fotoshoot na de morgen melking.

In mijn vrije dagen ben ik begonnen met snorkelen met een soort harpoen. Rond de gesteente in de zee is veel vis te vinden. Met een speer met een spanrubber probeer ik nu vis te vangen om ’s avonds te eten. Mooie bezigheid. Op sommige stranden kun je met de 4x4 wagen het strand op rijden, dat is makkelijk.

Het weer is wat wisselvalliger geworden, af en toe regen. Maar het is altijd nog warm. 7 april is mijn laatste werkdag, daarna ga ik samen met Koen rondtrekken. Vakantie houden voor een onbepaalde tijd. We gaan al rijdend richting het oosten
.
Kortom, ik vermaak me prima hier!

  • 16 Maart 2013 - 13:53

    Cor Kranendonk:

    He' Mathijs goed dat je weer verder gaat want Aus. is veel groter dan een boerderij.
    Nog bedankt voor de kaart erg gewadeerd
    V.G.

    Cor

  • 16 Maart 2013 - 21:04

    Freekie Le Blanc:

    Goed bezig mathijs. Ik hoop wel dat je genoeg ductape, tyrips en strotouw hebt nu alles kapot gaat? Veel plezier op je vakantie voor onbepaalde tijd.

    Gr. Frederik

  • 25 Maart 2013 - 16:22

    Marcel Bakker:

    Mooi mien jong. Je hebt het wel naar je zin lees ik. Ik wens je veel plezier toe tijdens je vakantie voor onbepaalde tijd. Klinkt alsof je een spannend avondtuur tegemoet gaat. Geniet er van!!! Groetjes van je neef uit Steenwijksmoer, NL. Marcel

  • 04 April 2013 - 13:47

    Bert En Neeltje V.d.Sluis:

    Hoi Mathijs.
    Alles goed.
    Het uur nu komt dichterbij.
    Lang leven de vakantie.
    Veel plezier en geniet er van.

    Groeten bert en Neeltje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Yoongarilup

Mathijs

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 18752

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 01 November 2014

Australie en New Zeeland

Landen bezocht: